musik <3 minnen

Det är konstigt vad musik gör med människor.
Det räcker ibland med en enda låt för att få en minnas dofter,ljud och hur man kännde i just det ögonblicket.
Jag har många sådana låtar.
Men en som berörde mig extra mycket var mitt alarm i morse.
Min mobil har varit lite knas,så under tiden den ska lagas så lånar jag karlns gamla.
Och imorse ringde mitt alarm.
Och det är första tonerna dom första 5-6 sekunderna in i låten som spelas som bara slungade mig tillbaka.
Tillbaka till ca.10 månader i tiden.Då det va snö.Kallt.
Och varje morgon jag sov i hans lägenhet så spelade hans alarm denna låt.Jättetidigt.
Och jag kurade alltid in mig i hans famn under hans täcke.Och hans doft var överallt.
Så imorse snoozade jag flera ggr för att höra låten om och om igen.
Och gott folk,den kommer gå varm på min spotify ett bra tag framöver,för den fick mig känna allt det där som jag kände då jag låg där i hans gamla lägenhet och allt var nytt.
KÄRLEK!!


Stone Sour – Bother

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0