i krig och kärlek...

I krig och kärlek är allting tillåtet.
Eller?va?vem kom på den frasen då....
Jag som kareokedrottningen vill leva i den förgågna tiden då allt var rosor och problem lätt löstes av vanliga samtal eller dylikt.
Den världen finns inte.
Nu är världen svart.
Vill man ha något så tar man det.Oavsett vem som kommer i vägen.
Och man man tycker att man blivit orättvist behandlad så ger man tillbaka...100 gånger värre.
Jag blir så jävla ledsen.
För riktig vänskap är något sällsynt.
Empati är något som verkar mera sällsynt.
Kasta sten i glashus,verkar faktiskt inte vara någon konst eller om man verkligen vill såra någon,så river man upp ett gamalt sår,häller i massa salt och struntar i konsekvenserna.

En stor applåd till oss alla,vi e så duktiga på att dra ner varanndra i skiten,men även jag har gränser och vissa saker sårar mer än andra,som att riva i gamla sår som ännu inte är helt läkta.
Jag lägger ner,jag orkar inte kämpa,förlåta eller glömma och gå vidare med
"skål detta glömmer vi".
Kalla mig svag då.
Kan inte bry mig mindre,för det där såret gjorde för ont.






Oliver är sjuk idag.
Vi har spenderat dagen med att ligga i sängen.efter lunch kom älsklingen och även han kurade ner sig mellan täcken kuddar och diverse bilar:)
Mysligt att baravara.se på film och enbart göra inget.
Oliver somnade och karln som även han mådde risigt åkte hem.
Lunchen e just avklarad.
Nu ska jag lägga mig bredvid oliver på sängen innan nova kommer hem från förskolan.

Önskar er en skön fredag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0