Hjärtat Hjärnan eller Magkänslan?

Oh the questions..(stavas det så?)...
Vad lyssnar ni på när ni känner efter?Alltså verkligen känner efter.
Magen brukar ju tala om för oss när vi är nervösa. Ni vet känslan.Det vrider sig i den,lite pirrigt och ja ibland nästintill lite skitnödig känsla när man ska göra något nytt och lite spännande.
Sen är det ju hjärnan då.Som skiljer rätt från fel och höger från vänster.
I den vet vi nog om våra principer och när vi ibland får ett nytt alternativ presenterat för oss så brukar väl hjärnan signalera att "javisst vad jag vill detta!" eller också ett "wtf neeeeeeeeeeej!".
Och hjärtat då.Hjärtesmärta eller kärlekskänslor samt dylikt.
Vi vet vem som håller våra hjärtan.Oftast iaf :P
Så nu då,när allt plötsligt var en enda stor dimma och plötsligt lyfter dimman o genom det så ser man klart.
Och man bara "va,va lätt allt blev!tjoohoo yes o glada skutt wiiieee!". Och hjärtat o hjärnan o magen e först yberöverens och bara jublar i kör o ...ja ni fattar va
Sen så börjar man fundera.Och någon fäller en kommentar,och just denna kommentar var av omtanke det hörde jag.att han sa den för att han inte vill jag ska bli sårad eller skynda in i något obestämt.
O så e tankarna i gång.O magen då.jodå klassisk nervösmage.För även om jag i hjärtat suktat efter detta senste 6 månaderna så är det ju lite läskigt ändå.
Och jag är sån som när jag ser fram emot något,helst av allt vill kasta mig in i det på en gång.Utan livlina och bara köra på.
Sen av gammal erfarenhetvet jag med att det ibland slutar i tårar o ångest men vafan...
Man måste ju våga lite va?
åhhhhh att när det äntligen plötsligt verkar kunna bli så bra ska vara så svårt med att få hjärta hjärna o mage att samsas med varanndra!



Kommentarer
Postat av: Mia

Om det gäller något hastigt beslut faller det oftast på magkänslan - det som först kändes rätt. För övrigt gäller det väl mest att hitta logiska resonemang och känna efter vad hjärtat har att inflika, så får man svar. I slutänden blir det väl en mix av alltihop!

Kram

2010-09-30 @ 16:24:13
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0