vänner-när det passar?

Min vän Maria och jag har kännt varanndra ett par år.ca.6 närmare bestämmt.
Vi har varit väldigt tajta,men under senaste året glidit ifrån lite.Visst vi fikar ibland och ett sms här och där"tjena hur är läget och så" style.Det funkar.
Hon har även varit väldigt nära vän med mitt ex.Inget problem förmej ang det men nu har mitt ex skaffat sej en ny flicka.
Och tydligen när man skaffar sej någon ny kan man ha en tendens att glömma sina vänner.
Personligen vet jag attmitt ex blir såhär när han blir kär.Upöver öronen stänger ute alla andra och full fokus på det nya.
Men när det nya tar slut så kommer oftast människor krypande tillbaka.Letar upp gamla kontakter,söker sej tillbaks för tröst eller bara för att slippa ensamheten.Ska man då tolerera det?Ska man vara en vän i vått o torrt och bara "jamen visst inget e ju ändrat och jag fattar väl att du va kär..."
Maria säger att hon inte tänker prata med honom om han kommer krypandes.Jag betvivlar detta.
Men skaffar man sej ngt nytt måste man komma ihåg att det faktiskt finns flera som är en del av enns liv.
Man kan ju iaf försöka liksom...

Kommentarer
Postat av: Mia

Det där är ett dilemma. Jag försöker att upprätthålla kontakten med omvärlden, trots att jag är helt insnöad i den där kärleksdimman, men det är svårt. På tal om det, har du sett den där fb-gruppen "Kommer du ihåg mig, vi var vänner medan du var singel?" eller nåt i den stilen... Den kan du gå med i ;)

2010-06-15 @ 13:16:26
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0