Pedofiler,ett minne blott?

Detta är en hemsk rubrik.
När jag ska till dagis för att hämta mina barn måste jag gå över en trafikerad väg.
Som vanligt gjordes detta idag.
När jag kommer uppe vid vägen tittar jag ner mot barnens dagis därifrån tjo och tjim hörs.
Det jag ser skrämmer mej.
Ger mig kalla kårar.
Jag ser nästan 2 fulla avdelningar med barn springa genom en vattenspridare som är på gräsets upphöjning.
Detta är inte skrämmande.
Det som skrämmer mig och fyller min kropp av ilska är att nästa alla barn är nakna.
Inga trosor,inga kläder alls.
Jag som pratar i telefon medmin mamma säger "nej nu jävlar" och lägger på.Skyndar mig ner mot dagiset,passerar stängslet som omger dagisets gård och fram till stängslet kommer min dotter.Hon är snart 6 år.
NAKEN.
"Hej mamma!"
Jag nickar stelt,skyndar mig runt och i mig fylls jag av ilska och panik.
När jag ser en fröken från barnens avd.går jag fram och kan inte hejda orden."detta är INTE ok!"
Jag säger att hon gärna får springa i vattenspridaren men med trosor på,det är full insyn och till varje dagis har det senaste 2 veckorna gått ut pedofilvarning omen man som tar kort nära dagis.
Men fröknarna förstår inte.Himmlar medögonen,snörper på munnen,förstår inte alls hur jag kan tänka så och säger att dom inte tänka på det sättet.Men försvarar sitt agerande och varanndra.Visar inte en enda reaktion på att dom förstår att jag blivit upprörd.Utan ord men med menande blickar kallar dom mig en överdriven mamma som bara härjar.
Jag kan inte hejda tårarna utan tar mina barn och går därifrån med tårar rinnandes nedför kinderna för jag kan inte få in i mitt huvud hur dom inte kan se detta som ett problem utan tycker jag bara är en pain in the ass.
En timvikarie springer efter mig,säger att hon är påmin sida och jag säger att on ska inte ta åt sig hon gjorde inget fel,men att jag är ledsen är den brist pårespekt som jag visats.
Jag går med barnen och den fröken jag skällt på tittar inte enns eller säger inte hej då.
2 timmar senare lämnar jag ett medelande på rektorns telefonsvarare.Detta kan inte passera obemärkt.
Är jag den enda som reagerat?jag hoppas inte det.Jag hoppas fler föräldrar insettatt det är 2010 och att det finns en hel del sjuka människor därute som mer än gärna vistas runt dagis,därtjoande,nakna barn leker oskyldigt.
FY FAN!!


Kommentarer
Postat av: johansson

är dom helt jävla dumma i huvet på dagiset eller? i flera veckor har de ju varnat för en pedofil i k-holm och v-åker. hade de varit jag då hade de blivit kuriren så alla i "stan" skulle fått veta. hoppas fan rektorn gör något.

2010-06-23 @ 20:21:05
Postat av: Mia

Förstår att du blir upprörd, med tanke på den varning som cirkulerat de senaste veckorna. Jag förstår inte att pedagogerna tillåter barnen att vara helt nakna - ett par trosor/kalsonger borde de väl fatta att de ska ha på sig? Hoppas att detta uppmärksammas på enheten och att barnen i fortsättningen kan leka och busa på förskolan, påklädda, och därmed minska riskerna för att någon äckelgubbe sitter och tittar på dem.

You go girl - stå på dig!!

2010-06-23 @ 20:21:09
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: annika

på våran förskola har alla barn badkläder eller små byxor

2010-06-23 @ 21:01:44
Postat av: f.

tack alla va fina ni e som e påmin sida.ja peddo varning har cirkulerat men deras svar på detta va"jaha det visste inte jag,har ju inte stått nåt i tidninge eller så"

2010-06-23 @ 21:21:45
Postat av: Jessica

Helt rätt Fillan! Detta ska du inte acceptera. Du är barnens mamma och dessa korkade dagisfröknar ska lyssna på vad du säger, annars har inte dom nånting där att göra! Om man inte kan se till barnens bästa ska man kanske se sig om efter ett nytt jobb. Säger som Mia, stå på dig! Ingen har mer rätt än du över att bestämma över dina barn och deras säkerhet!!

2010-06-23 @ 21:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0